همه چیز در مورد مرغ عشق

همه چیز در مورد مرغ عشق

بنام خدا
در این وبلاگ قصد دارم که تا جایی که امکانش هست اطلاعت موجود در وبلاگهای دیگه را با ذکر نام همان سایت و وبلاگ جمع اوری کنم تا دوستانی که مثل من دنبال اطلاعات جامعی برای مرغ عشق هستند سر در گم نشوند.
بیشر اطلاعات ثبت شده در وبلاگ از سایت میهن پت برداشت شده است.

بایگانی
آخرین مطالب

تغذیه

جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۰۷ ب.ظ

نگهداری

بهتر است مرغ عشق ها بصورت جفت نگه داری شوند.مرغ عشق بهمحیط اطراف خود خو می گیرد و نباید جای قفس پرنده را تغییر داد.




قفس پرنده بایدجایی باشد روشن و تا حد ممکن ساکت.و در محل های پر رفت و آمد و پشت پنجره که نورآفتاب دائم به آنها بتابد محل مناسبی نیست٬ زیرا اگر مرغ عشق زیاد زیر نور آفتاببماند سکته می کند.قفس پرنده باید در بالا باشد تا پرنده به همه چیز مسلط باشد واحساس ترس نکند.اگر مثلا قسمتی از قفس رو به دیوار باشد به طوری که مرغ عشق از پشتخود خیالش راحت باشد بسیار برای او مناسب خواهد بود.

کف قفس را با شن مخصوص پرندگان و یا روزنامه غیر رنگی (رنگ استفاده شده در چاپ روزنامه برای پرنده مضر است) بپوشانید و حداقل یکبار درهفته آنرا تعویض کنید.

در قفس باید میله هایی به قطر ۲٫۵ تا ۳ سانتیمتر قرارداده شود تا مانع ابتلای پرنده به بلندی ناخن شود.همچنین باید در قفس از شاخهدرختان نیز برای نشستن پرندگان استفاده شود.مرغ عشق برای اینکه منقارش بیش ازاندازه بلند نشود باید همیشه با آن کار کند ٬ وجود شاخه درختان در قفس باعث می شودمرغ عشق با نوکش آنها را بکند.این شاخه ها باید دائما عوض شوند.

ظروف آب و غذای مرغ عشق ها نیز نباید زیاد تعویض کردزیرا به آن ظرف عادت می کنند و از ظرف جدید ممکن است بترسند و این باعث گرسنگیآنها بشود.



مرغ عشق ها به خوردن میوه علاقه دارند.



ارزن غذای اصلی مرغ عشق است


برگرفته شده از سایتhttp://mihanpet.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی